Privatlivspolitik og bookingvilkår

1. Indledning

Bone’s arbejder altid for at beskytte og respektere dit privatliv – og det er altid vores intention og mål at behandle persondata forsvarligt og hensigtsmæssigt. Med denne Privatlivspolitik ønsker vi at oplyse alle besøgende på vores digitale kanaler (herunder vores hjemmeside, Bone's Family Club, Nyhedsbrev, brugere af online betalingssider, Bone's app, Bones Junior app og følgere på sociale medier m.m.) samt samarbejdspartnere, kunder og potentielle kunder, om hvilke personoplysninger der behandles af Bone’s Restauranter.

Vores ambition er, at dine personoplysninger behandles sikkert og korrekt med hensyntagen til passende teknisk sikkerhed og organisatoriske foranstaltninger. Det betyder, at vi benytter os af bruger- og adgangskontrol, firewalls, og at vi løbende uddanner vores medarbejdere i IT-sikkerhed, og at vores samarbejdspartnere deltager i at sikre datasikkerhed.

Behandling af persondata sker i overensstemmelse med gældende lovgivning om personoplysninger, herunder databeskyttelsesloven. Nærværende politik gælder for alle Bone’s koncernens restauranter.

Hvad er personoplysninger?
Personoplysninger er enhver form for information om en identificeret eller identificerbar fysisk person. Det vil sige, at det er alle former for oplysninger, der direkte eller indirekte kan knytte sig til en person. Det kan for eksempel være navn, adresse, telefonnummer og i Bone’s Family Club også fødselsdato, og alder. 

Hvilken behandling af personoplysninger foretager Bone’s?
Alt, hvad Bone’s foretager sig med personoplysninger, betegnes som behandling, uanset om dette sker automatisk eller manuelt. Det gælder f.eks. indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring, tilpasning eller ændringer, samling, læsning, brug, videregivelse af transmission, formidling, justering eller samkøring, begrænsning, sletning eller tilintetgørelse.

2. Behandling af personoplysninger i Bone’s

2.1 Hvilke personoplysninger indsamles? 
Når du besøger eller bruger vores hjemmesider, bruger vores apps og øvrige digitale kanaler eller kommunikerer med os via digitale kanaler eller telefonisk, indsamler vi oplysninger om dig. Vi registrerer og bruger forskellige typer af personoplysninger afhængigt af, hvilke produkter, kampagner eller services, du er interesseret i.

  • Grundlæggende personoplysninger – f.eks. dit navn, dine kontaktoplysninger og din fødselsdato.
  • Oplysninger om de services og produkter, vi leverer til dig, herunder hvordan du bruger dem og dine præferencer i den forbindelse.
  • Handelshistorik/handelsinformation

Bone’s har placeret såkaldte ”cookies” i flere af vores digitale kanaler. Disse cookies bruges til at indsamle oplysninger om, hvordan du bruger den digitale kanal. Du finder yderligere oplysninger om, hvilke cookies Bone’s har placeret i de digitale kanaler, og om hvordan du sletter disse cookie i på dette link.

2.2 Persondata til tredjepart
Vi viderebringer ikke oplysninger til en tredjepart. Vi bruger ikke dine informationer til andre formål end de formål, som er beskrevet i denne Privatlivspolitik.

Bone’s kan benytte eksterne samarbejdspartnere/leverandører (og databehandlere) til at udføre opgaver på vegne af Bone’s som for eksempel formidling af ordre i WEB SHOP, IT-hosting og markedsføringsaktiviteter.

Eksterne samarbejdspartnere til Bone’s er via databehandleraftaler underlagt samme krav til sikkerhed og pligt til beskyttelse som er anført i denne politik.

Det er vores ansvar at sikre, at dine personoplysninger ikke bliver misbrugt. Derfor stiller vi høje krav til vores samarbejdspartnere, når dine personoplysninger bliver brugt af andre end Bone’s, og vores partnere skal garantere, at dine personoplysninger er beskyttet.

Uanset om vi videregiver dine personoplysninger til samarbejdspartnere, som har forretningssted i lande inden for eller uden for EU, har vi indgået aftaler med dem med henblik på at sikre, at deres niveau for persondatabeskyttelse lever op gældende lovgivning.

Såfremt det bliver aktuelt med samarbejdspartnere uden for EU (i tredjelande), vil der træffes særlige sikkerhedsforanstaltninger – herunder ved aftaler, som indeholder standardkontraktbestemmelser for overførsel af personoplysninger, som er godkendt af EU-kommissionen og tilgængelige på EU-kommissionens hjemmeside.

Hvis du besøger eller kommunikerer med os via konti på de sociale medier, hvilket vil sige tredjepartsplatforme såsom Facebook og LinkedIn, kan Bone’s modtage oplysninger om din profil og dine interaktioner på tredjepartsplatformen fra leverandøren af denne.

Bone’s videregiver endvidere oplysninger til andre, når det er nødvendigt for at kunne opfylde aftaler med dig. Dette kan eksempelvis være i forbindelse med ordreformidling, hvor Bone’s videregiver oplysninger til din bank for at kunne gennemføre en ordre.

2.3 Hvad er formålet med behandlingen af personoplysninger?
Vi registrerer og bruger personoplysninger om dig af flere årsager. De personoplysninger, som indsamles og behandles om dig, og som anført ovenfor under pkt. 2.1, behandles af Bone’s eller deres respektive data behandlere med henblik på at kunne tilbyde dig de bedste og mest vedkommende tilbud – og sortere mindre vedkommende informationer og kampagner fra. Det betyder, at vi registrerer og bruger dine personoplysninger med følgende formål:

  • At kunne sikre dig målrettede og vedkommende kampagner og tilbud.
  • At kunne kommunikere med dig i forbindelse med kontakt via online booking og bestillingssystemer, og konto på de sociale medier.
  • At kunne kontakte dig med en tilfredshedsundersøgelse.
  • At kunne analysere og gruppere gæster og potentielle gæster efter valg, prioritering og præferencer, således at vi bedre kan målrette vores markedsføringsindsatser, anbefalinger, produktudbud/produktudvikling, tilbud og kampagner mm.
  • At kunne vedligeholde, udvikle, teste og forbedre vores systemer, såsom nyhedsbreve, online bestilling mm.
  • Markedsføringsformål, herunder til markedsføring pr. post og e-mail.

For fremadrettet at kunne holde dig orienteret om kampagner, tilbud mm. er vores service afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse om relevante ændringer af dine oplysninger via link på vores hjemmeside eller kontakte os på bones@bones.dk.
Dit samtykke er naturligvis frivilligt. Fortryder du, har du mulighed for nemt at trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os for udmeldelse. 

2.4 Retsgrundlag og berettiget interesse i behandling af personoplysninger
Bone’s behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning. Vi behandler derfor kun dine personoplysninger i forbindelse med:

  • Det er nødvendigt for at opfylde en aftale med dig, herunder besvare dine henvendelser til os.
  • Vi har et samtykke i form af din bekræftede indmeldelse.
  • Direkte markedsføring og ejerbogsoplysninger til investorforespørgsler. Vi registrerer og bruger kun dine personoplysninger, hvis vores formål klart vejer tungere end din interesse i, at vi ikke gør det.

3. Hvor længe behandler vi dine personoplysninger?

Vi gemmer derfor dine personoplysninger, så længe dit medlemskab opretholdes, og vi leverer en ydelse eller et produkt. Vi sletter dine personoplysninger, når der ikke længere er et aftalemæssigt grundlag for at behandle dem. Opbevaringsperioden er fastsat i henhold til de forpligtelser Bone’s til enhver tid måtte være underlagt i henhold til gældende lovgivning og offentlige myndigheder som Skat og til interne revisionsformål, samt til sikring af dokumentation.

4. Sikkerhed i forbindelse med beskyttelse af personoplysninger

Bone’s ønsker at sikre høj sikkerhed omkring beskyttelsen af dine personoplysninger, og vi har derfor relevante tekniske og it-sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger mod for eksempel uautoriseret adgang, ændring og tilintetgørelse.

5. Begrænsninger i forbindelse med udlevering af personoplysninger

Vi videregiver umiddelbart ingen oplysninger fra vores systemer og databaser, med mindre der måtte blive tale om oplysninger, som loven kræver, i form af indberetninger til myndigheder.

6. Adgang til dine personlige oplysninger og ret til at klage

Du har, i henhold til gældende lovgivning, ret til på et hvilket som helst tidspunkt at anmode om adgang til de personoplysninger, som vi registrerer på dig. Endvidere kan du altid anmode om:

  • At få rettet forkerte personoplysninger.
  • At udtræde af Bone’s Family Club.
  • At få slettet dine personoplysninger, som behandles af Bone’s.

Såfremt du ønsker at foretage én eller flere af overstående tiltag, skal du rette henvendelse til bones@bones.dk eller registrere din udmeldelse via relevante links på hjemmeside og i nyhedsbrev.

7. Behandling af personoplysninger om børn

Bone’s indsamler kan via registrering af familiens medlemmer og deres fødselsdage have personoplysninger fra børn under 18 år – og det forudsættes at registrering sker med værges samtykke. Hvis du bliver opmærksom på, at et barn har givet os personoplysninger uden forældre eller værges samtykke, kan du kontakte os på bones@bones.dk. 

8. Kontaktinformation

Hvis du har spørgsmål om, hvordan Bone’s behandler dine personoplysninger eller ønsker oplysninger og kontaktoplysninger om den dataansvarlige i Bone’s, er du velkommen til at kontakte os på bones@bones.dk eller via post til:

Att.: Bone’s Restauranter A/S, Dalgas Alle 3, 7400 Herning.

9. Klager til Datatilsynet

Hvis du vil klage over Bone’s behandling af dine personoplysninger, kan du indgive en klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K, telefon: 33 19 32 00, e-mail: dt@datatilsynet.dk, www.datatilsynet.dk

10. Ændring af nærværende Privatlivspolitik

Vi opdaterer denne politik når vi skønner, der er behov for det, for eksempel når vi udbyder nye ydelser eller ændrede tilbud og funktioner. Den nyeste version af Privatlivspolitikken er altid tilgængelig på www.bones.dk.


11. Specifikt for Bone's App

11.1. Introduktion
Mobil app’en,er licenseret af Heaps App ApS, CVR nr. 36695420, til Bone's. Disse betingelserne er en juridisk aftale mellem dig og Bone's. Når du gennemfører oprettelsen af din brugerprofil tilkendegiver du, at du accepterer Betingelserne.

11.2. Appen
Appen giver dig mulighed for at købe og bestille mad fra Bone's take-away samt andre salgssteder, der til enhver tid fremgår via appen. Appen giver dig mulighed for at tilkøbe leveringsydelser tilbudt af leveringspartnere, som til enhver tid fremgår af appen. Appen giver dig mulighed for at oprette en profil, modtage kommunikation samt få særlige fordele. Appen fungerer som Bone's primære bestillings- samt kommunikationsplatform, hvorfor at al kommunikation med dig sker direkte med Bone's.

11.3. Brugerprofil og tilgang til services
Din brugerprofil er personlig og derfor kan de services samt fordele der gives ikke indløses af andre end den person som ejer profilen. Du må kun have én brugerprofil på appen. Oprettelse af en brugerprofil kræver, at du opretter brugernavn og adgangskode, og at du afgiver visse personoplysninger, herunder dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer. Du accepterer at sikre opretholdelsen af korrekte, fuldkomne og opdaterede brugeroplysninger. Brugeroplysningerne på appen er personlige. Du skal sikre, at dine brugeroplysningerne og lignende oplysninger, som er nødvendige for at få adgang til din konto, holdes fortrolige og bruges forsvarligt, således at de ikke er tilgængelige for tredjemand. Ønsker du at slette din brugerkonto, bedes du venligst kontakte os via nedennævnte kontaktoplysninger.
Varerne der tilbydes samt de fordele og services der fremgår af appen kan variere over tid og kan til enhver tid og uden varsel ændres af Bone's, herunder kan Bone's uden varsel helt fjerne muligheden for at anvende appen. Der kan gælde begrænsninger på indløsning af vouchers og rabatter associeret med brugen af appen. De altid gældende vilkår på dine fordele og vouchers vil være angivet i appen.

11.4. Købs- og betalingsbetingelser
11.4.1 Købsbetingelser
Når du bruger appen garanterer du, at du er myndig til at indgå bindende aftale om køb af varer hos Bone's og vores restauranter, er mindst 18 år gammel samt kun vil bruge appen til personlig brug. Du må ikke på nogen måde bruge appen til kommerciel brug eller på anden måde bruge appen til andet end de formål den er tiltænkt. Alle priser og eventuelle gebyrer opgivet på appen er inklusiv gældende skatter, afgifter og moms. 

11.4.2 Bestilling 
Du bestiller som bruger eller gæst via appen. Herefter oprettes en bestilling hos Bone's, når betalingsformen er valgt. Bone's og vores restauranter kan give dig en anslået tid for levering eller afhentning af dine varer baseret på travlhed samt information fra en eventuel leveringspartner. Vi gør dog opmærksom på, at sådanne anslåede tider ikke kan betragtes som garantier. Restauranten kan afvise din ordre, hvis restauranten ikke har dine ønskede varer på lager eller hvis de har for travlt til at producere ordren. Restauranten vil give dig besked om det forventede tidspunkt for afhentning eller levering via app, hjemmeside og mail.

11.4.3 Alkohol 
Du må ikke bestille alkohol, hvis du er under 18 år gammel.

11.4.4 Betaling 
Når du køber en vare via appen betaler du den købspris, som er anført i ordren ved brug af den relevante betalingsfunktion. Din betalingsforpligtelse opstår ved afgivelse af en ordre via appen.
Du opfylder din betalingsforpligtelse ved at bruge den betalingsform, der er tilgængelig online på appen. Når du har betalt købsprisen, har du opfyldt din betalingsforpligtelse. Betalingen trækkes automatisk på dit kreditkort ved færdiggørelse af ordren. Bone's er berettiget til at reservere beløbet på dit kreditkort i forbindelse med autorisering, når ordren er afgivet. Du kan, hvis du ønsker det, tilknytte dit kreditkort til din profil via en af Bone's's tredjemandsudbydere, så du let kan betale i fremtiden. Kreditkortoplysninger udveksles eksklusivt og fortroligt mellem dig og Bone's's tredjemandsudbydere via sikker datakryptering og behandles dermed ikke af Bone's. Bone's's tredjemandsudbydere af betalingsformidlingstjenester er PCI-godkendt (Payment Card Industry Data Security Standard) af myndighederne til håndtering af betalinger.

11.4.5 Ordrebekræftelse og kvittering 
Der bliver sendt en ordrebekræftelse eller kvittering til din e-mail, når Bone's har modtaget betalingsbekræftelsen fra den relevante betalingsudbyder.

11.4.6 Afhentning 
En gyldig kvittering eller ordrebekræftelse skal forevises ved afhentning af en bestilling. Bone's beholder bestillingen 120 minutter (2 timer) efter valgt afhentningstidspunkt eller til lukketid, hvorefter bestillingen kasseres uden mulighed for refusion.

11.4.7 Levering 
Du kan følge den forventede tid før varen er leveret direkte på appen. Ved spørgsmål kan Bone's kundeservice kontaktes, som vil afhjælpe eventuelle problemer.

11.5. Ejerskab og immaterielle rettigheder
Alle immaterielle rettigheder til appen samt dertilhørende dokumentation tilhører HeapsGo og må ikke kopieres, sælges, distribueres eller gengives uden forudgående indhentelse af skriftlig tilladelse. Rettigheder betyder ophavsrettigheder og tilknyttede rettigheder, brugsmodeller, designrettigheder, handelsnavne, forretningshemmeligheder, knowhow og enhver anden form for registreret eller uregistreret immateriel rettighed.

11.6. Vilkår og ændringer
Disse betingelser kan ændres. Du kan finde den gældende version af betingelserne på Bone's.heapsgo.com. Der vil ikke blive foretaget væsentlige ændringer af betingelserne eller indskrænkninger af brugerens rettigheder uden notifikation herom. Hvis du ikke accepterer Bone's ændrede betingelser, skal du stoppe med at bruge Bone's app.

11.7. Ansvarsfraskrivelse
Bone's er ikke ansvarlig for tab og skader som følge af tekniske fejl, herunder nedbrud af eller manglende adgang til appen, manglende adgang til at anvende appen på de enkelte restauranter, beskadigelse af data som følge af kommunikationsproblemer i de tekniske systemer eller svigt i kommunikationssystemer. Bone's er ikke ansvarlig for eventuelle fejlagtige og manglende oplysninger, som Bone's har indhentet hos eksterne kilder. Bone's er ikke ansvarlig for tab og skader som følge af tredjemands uberettigede adgang (hacking) via appen, dine eller tredjemands data. Bone's kan heller ikke drages til ansvar for skader forårsaget af virus, som måtte være pådraget dit hardware device som følge af browsing, downloading eller lignende transaktioner i forbindelse med brug af appen. Bone's er uden ansvar for forhold, der ligger udenfor Bone's kontrol.

11.8. Varighed og ophør
Disse betingelser gælder indtil videre som en bindende aftale mellem Bone's og dig, så længe du bruger appen. Du kan til enhver tid stoppe med at bruge appen. Bone's kan til enhver tid permanent eller midlertidigt stoppe med at tilbyde appen. Betingelserne er underlagt danske ret og skal fortolkes i overensstemmelse med dette.

11.9. Klagemuligheder
Klager over aftalen kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU- Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: bones@bones.dk
10. Kontakt
Spørgsmål vedrørende brugen af appen kan sendes til: Bone's Restauranter A/S CVR: 19639606 Dalgas Alle 3 7400 Herning, Danmark bones@bones.dk 

Denne version er godkendt og offentliggjort 5. april 2023.



12. Specifikt for Bone's Junior App

Bone’s Restauranter A/S har i samarbejde med Peasoup bygget ’Bones Junior’ universet herunder ’Bones Junior App’. Dette er en gratis app. Servicen er af Bone´s stillet til rådighed uden omkostninger til brug, som den er, til børn. Når du bruger appen, godkender du at vi indsamler og benytter data i relation til denne politik. Den information vi samler, bruges til at levere og forbedre tjenesten i fremtiden. Vi bruger eller deler ikke information til andet end beskrevet i privatlivspolitikken.

12.1 Indsamling af information og samt brug af tjenesten
For en bedre oplevelse, mens du bruger appen, kan vi kræve at du giver os visse personlige identificerbare oplysninger. De oplysninger som vi anmoder om, vil blive opbevaret af os og brugt som beskrevet i denne privatlivspolitik. Appen bruger tredjeparstjenester, der kan indsamle oplysninger, der bruges til at identificere dig. Link til privatlivspolitik for tredjepartstjenesteudbydere, der bruges af appen;
  • Google Play Services
  • Unity

12.2 Log Data
Vi informerer om, at når du bruger vores tjeneste, indsamler vi i tilfælde af fejl i appen, data og information (gennem tredjepartprodukter) på din telefon kaldet Log Data. Disse Log Data kan omfatte oplysninger såsom din enheds internetprotokol (”IP”), adresse, enhedsnavn, operativsystemversion, konfiguration af appen, når du bruger vores tjeneste, tidspunktet og datoen for brug af tjenesten og andre statistikker.

12.3 Cookies
Denne tjeneste bruger ikke "cookies" eksplicit. Appen kan dog bruge tredjepartskode og biblioteker, der bruger "cookies" til at indsamle oplysninger og forbedre deres tjenester. Du har mulighed for enten at acceptere eller afvise disse cookies og vide, hvornår en cookie sendes til din enhed. Hvis du vælger at afvise vores cookies, kan du muligvis ikke bruge nogle dele af denne tjeneste.

12.4 Service providers
Vi kan i enkelte tilfælde ansætte tredjepartsvirksomheder og enkeltpersoner af følgende årsager;

  • For at forbedre vores tjeneste
  • Til at levere tjenesten på vores vegne
  • For at udføre service-relaterede tjenester
  • For at hjælpe os med at analysere, hvor vores tjeneste bruges

Vi ønsker at informere brugere af denne tjeneste om, at disse tredjeparter har adgang til dine personlige oplysninger. Årsagen er at udføre de opgaver, der er tildelt dem på vores vegne. De er dog forpligtet til ikke at videregive eller bruge oplysningerne til andre formål.

12.5 Link til andre websteder
Denne tjeneste kan indeholde link til andre websteder. Hvis du klikker på et tredjepartslink, bliver du dirigeret til det pågældende websted. Bemærk, at disse eksterne websteder ikke drives af os. Derfor anbefaler vi, at du gennemgår fortrolighedspolitikken for disse websteder. Vi påtager os intet ansvar for privatlivspolitikker eller praksis på nogen tredjepartswebsteder eller tjenester.

12.6 Særlige vilkår i forbindelse med apps rettet mod børn og familier:
Vi overholder databehandlings politikken, samt Google Plays familiepolitik

Denne version er godkendt og offentliggjort 4. oktober 2022.

The taste of the old America